ျပည္ပတင္ပုိ႔ရန္ အခ်ိန္မမီလိုက္သည့္ သစ္လံုးမ်ားအတြက္က်သင့္ေငြ ေျခာက္လအတြင္းမသြင္းလွ်င္ ျပန္သိမ္းမည္
by 7daynews
News | 7Day DailyYesterday, 09:48
သေဘၤာေပၚသုိ႔ သစ္မ်ားတင္ေဆာင္ရန္ ေစာင့္ဆုိင္းေနေသာ သစ္တင္ယာဥ္မ်ားကုိ မတ္လ၃၁ရက္ကေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ−ျပည့္စုံၿငိမ္း)
ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားက အစိုးရထံမွ ႀကိဳေရာင္းႀကိဳဝယ္ စနစ္ျဖင့္ ဝယ္ယူထားၿပီး ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ရန္အခ်ိန္မမီလိုက္ေသာ သစ္လံုးတန္ခ်ိန္ သံုးသိန္းခန္႔အ တြက္ ေျခာက္လအတြင္း ေငြ မသြင္းပါက ႏိုင္ငံေတာ္ကသစ္လံုး မ်ားကို ျပန္လည္သိမ္းယူမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္း ေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္း ထြန္းက ေျပာသည္။
‘‘သေဘၤာတင္ၿပီးသေလာက္ သာ ေငြယူထားတာ။ ႀကိဳတင္ေငြ မယူထားတဲ့အတြက္ ေငြအျပည့္ အဝရမွ တင္ပို႔ခြင့္ျပဳတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေငြေၾကးအ႐ႈပ္အရွင္းမရွိ ဘူး။ က်န္တဲ့သစ္ေတြကို ေျခာက္ လအတြင္းမွာ ေငြမသြင္းရင္ မူလ က ကုမၸဏီနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားေပ မယ့္ ႏုိင္ငံေတာ္က ျပန္သိမ္းယူ မယ္’’ဟု ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။
ယခုႏွစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္ ညဥ့္ ၁၂ နာရီတြင္ ျပည္ပသို႔သစ္အလံုး လိုက္တင္ပို႔မႈကိုအစိုးရက တရား ဝင္ရပ္ဆုိင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုႏွစ္ အတြက္ ျပည္ပသို႔သစ္အလံုးလိုက္ တင္ပို႔ရန္ တန္ခ်ိန္သံုးသိန္းခန္႔ က်န္ရိွခဲ့သည္။ သေဘၤာတင္ၿပီး သမွ် သစ္ဖိုးကိုသာ ေငြယူထားၿပီး ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ခြင့္မရသည့္သစ္ မ်ားအတြက္ ေငြယူထားျခင္းမရွိ ေသာေၾကာင့္ သစ္ဖိုးကိုကုမၸဏီက ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ေျခာက္လအတြင္း ေငြသြင္းျခင္းမရွိခဲ့ပါက ႏိုင္ငံေတာ္ က ျပန္လည္သိမ္းယူမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ေျပာသည္။
၂၀၁၃-၁၄ ဘ႑ာႏွစ္အ တြက္ ျပည္ပသို႔ကြၽန္းႏွင့္ သစ္မာ တန္ခ်ိန္ရွစ္သိန္းခန္႔ အလံုးလုိက္ တင္ပို႔ရန္ လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း အိႏၵိယႏိုင္ငံေငြေဈးမတည္ၿငိမ္မႈ ေၾကာင့္ အဝယ္က်ဆင္းခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ အဝယ္က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ျပည္တြင္းတြင္ သစ္အလံုးလုိက္ တန္ခ်ိန္ သံုးခ်ိန္ခန္႔က်န္ရွိေနသည္ ဟု ဝန္ႀကီးကေျပာသည္။
ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ရန္ က်န္ရွိေန သည့္ သစ္လံုးတန္ခ်ိန္သံုးသိန္းကို တန္ဖိုးျမင့္ပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္၍ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ရန္ အစိုးရက ခြင့္ ျပဳထားသည္။
‘‘သစ္အလံုးလိုက္တင္ပို႔တာ ေတြ ကုမၸဏီက ရပ္လုိက္ပါၿပီ။ ပို႔သင့္သေလာက္ပို႔လိုက္ေပမယ့္ က်န္တဲ့သစ္ေတြလည္းရွိေသး တယ္။ ဘုိင္ယာ(ဝယ္သူ)ေတြကို အကုန္ေရာင္းထားတယ္။ သူတုိ႔ က ခြဲသားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းၿပီး သူတုိ႔ႏုိင္ငံကိုသြင္းမယ္။ ငါးလပိုင္း နဲ႔ ေျခာက္လပိုင္းေလာက္ဆုိရင္ ၿပီးျပတ္ေလာက္မယ္ထင္တယ္’’ ဟု ထူးကုမၸဏီမွ အမည္မေဖာ္လို သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
မတ္လ ၃၁ ရက္သည္ ျပည္ပသို႔ သစ္အလံုးလိုက္တင္ပို႔မႈ ရပ္ဆိုင္းသည့္ေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သစ္လံုးတင္မည့္သေဘၤာမ်ား တစ္ရက္တည္း ၁၇ စီးဆုိက္ကပ္ ခဲ့သည္။ သစ္လံုးတင္သေဘၤာအ မ်ားဆံုးဆိုက္ကပ္သည့္ ေန႔ျဖစ္ ေသာ္လည္း ျပည္ပသို႔ သစ္တင္ပို႔ မည့္ သစ္လံုးမ်ား အျပည့္အဝတင္ ပို႔ႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ ကားအစီးေရ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ လွည့္ျပန္ခဲ့ရသည္ဟု သတင္းရရွိသည္။
‘‘အဲဒီေန႔က သစ္လံုးတင္ သေဘၤာေတြအမ်ားႀကီး ဆုိက္ကပ္ ခဲ့တယ္။ သူ႔ထက္ငါအလုအယက္ ကုမၸဏီက သစ္တင္ၾကတယ္။ အက်ပ္တည္းဆံုးပဲ။ သေဘၤာေပၚ မွာ ပါသြားတဲ့သစ္လံုးေတြက အစီ အစဥ္မက်ဘူး။ စနစ္မက်ဘူး။ ဝ႐ုန္းသုန္းကားတင္သြားၾကတယ္။ ပင္လယ္ေရာက္သြားမွ ဒီသစ္ သေဘၤာေတြ ဘာမွမျဖစ္ေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းရမွာပဲ’’ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ ကမ္းအာဏာပိုင္မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ သစ္တင္သေဘၤာ အမ်ားအျပားဆုိက္ကပ္ခဲ့သျဖင့္ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈလည္း ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္
by 7daynews
News | 7Day DailyYesterday, 09:48
သေဘၤာေပၚသုိ႔ သစ္မ်ားတင္ေဆာင္ရန္ ေစာင့္ဆုိင္းေနေသာ သစ္တင္ယာဥ္မ်ားကုိ မတ္လ၃၁ရက္ကေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ−ျပည့္စုံၿငိမ္း)
ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားက အစိုးရထံမွ ႀကိဳေရာင္းႀကိဳဝယ္ စနစ္ျဖင့္ ဝယ္ယူထားၿပီး ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ရန္အခ်ိန္မမီလိုက္ေသာ သစ္လံုးတန္ခ်ိန္ သံုးသိန္းခန္႔အ တြက္ ေျခာက္လအတြင္း ေငြ မသြင္းပါက ႏိုင္ငံေတာ္ကသစ္လံုး မ်ားကို ျပန္လည္သိမ္းယူမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္း ေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္း ထြန္းက ေျပာသည္။
‘‘သေဘၤာတင္ၿပီးသေလာက္ သာ ေငြယူထားတာ။ ႀကိဳတင္ေငြ မယူထားတဲ့အတြက္ ေငြအျပည့္ အဝရမွ တင္ပို႔ခြင့္ျပဳတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေငြေၾကးအ႐ႈပ္အရွင္းမရွိ ဘူး။ က်န္တဲ့သစ္ေတြကို ေျခာက္ လအတြင္းမွာ ေငြမသြင္းရင္ မူလ က ကုမၸဏီနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားေပ မယ့္ ႏုိင္ငံေတာ္က ျပန္သိမ္းယူ မယ္’’ဟု ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။
ယခုႏွစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္ ညဥ့္ ၁၂ နာရီတြင္ ျပည္ပသို႔သစ္အလံုး လိုက္တင္ပို႔မႈကိုအစိုးရက တရား ဝင္ရပ္ဆုိင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုႏွစ္ အတြက္ ျပည္ပသို႔သစ္အလံုးလိုက္ တင္ပို႔ရန္ တန္ခ်ိန္သံုးသိန္းခန္႔ က်န္ရိွခဲ့သည္။ သေဘၤာတင္ၿပီး သမွ် သစ္ဖိုးကိုသာ ေငြယူထားၿပီး ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ခြင့္မရသည့္သစ္ မ်ားအတြက္ ေငြယူထားျခင္းမရွိ ေသာေၾကာင့္ သစ္ဖိုးကိုကုမၸဏီက ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ေျခာက္လအတြင္း ေငြသြင္းျခင္းမရွိခဲ့ပါက ႏိုင္ငံေတာ္ က ျပန္လည္သိမ္းယူမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ေျပာသည္။
၂၀၁၃-၁၄ ဘ႑ာႏွစ္အ တြက္ ျပည္ပသို႔ကြၽန္းႏွင့္ သစ္မာ တန္ခ်ိန္ရွစ္သိန္းခန္႔ အလံုးလုိက္ တင္ပို႔ရန္ လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း အိႏၵိယႏိုင္ငံေငြေဈးမတည္ၿငိမ္မႈ ေၾကာင့္ အဝယ္က်ဆင္းခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ အဝယ္က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ျပည္တြင္းတြင္ သစ္အလံုးလုိက္ တန္ခ်ိန္ သံုးခ်ိန္ခန္႔က်န္ရွိေနသည္ ဟု ဝန္ႀကီးကေျပာသည္။
ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ရန္ က်န္ရွိေန သည့္ သစ္လံုးတန္ခ်ိန္သံုးသိန္းကို တန္ဖိုးျမင့္ပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္၍ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ရန္ အစိုးရက ခြင့္ ျပဳထားသည္။
‘‘သစ္အလံုးလိုက္တင္ပို႔တာ ေတြ ကုမၸဏီက ရပ္လုိက္ပါၿပီ။ ပို႔သင့္သေလာက္ပို႔လိုက္ေပမယ့္ က်န္တဲ့သစ္ေတြလည္းရွိေသး တယ္။ ဘုိင္ယာ(ဝယ္သူ)ေတြကို အကုန္ေရာင္းထားတယ္။ သူတုိ႔ က ခြဲသားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းၿပီး သူတုိ႔ႏုိင္ငံကိုသြင္းမယ္။ ငါးလပိုင္း နဲ႔ ေျခာက္လပိုင္းေလာက္ဆုိရင္ ၿပီးျပတ္ေလာက္မယ္ထင္တယ္’’ ဟု ထူးကုမၸဏီမွ အမည္မေဖာ္လို သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
မတ္လ ၃၁ ရက္သည္ ျပည္ပသို႔ သစ္အလံုးလိုက္တင္ပို႔မႈ ရပ္ဆိုင္းသည့္ေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သစ္လံုးတင္မည့္သေဘၤာမ်ား တစ္ရက္တည္း ၁၇ စီးဆုိက္ကပ္ ခဲ့သည္။ သစ္လံုးတင္သေဘၤာအ မ်ားဆံုးဆိုက္ကပ္သည့္ ေန႔ျဖစ္ ေသာ္လည္း ျပည္ပသို႔ သစ္တင္ပို႔ မည့္ သစ္လံုးမ်ား အျပည့္အဝတင္ ပို႔ႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ ကားအစီးေရ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ လွည့္ျပန္ခဲ့ရသည္ဟု သတင္းရရွိသည္။
‘‘အဲဒီေန႔က သစ္လံုးတင္ သေဘၤာေတြအမ်ားႀကီး ဆုိက္ကပ္ ခဲ့တယ္။ သူ႔ထက္ငါအလုအယက္ ကုမၸဏီက သစ္တင္ၾကတယ္။ အက်ပ္တည္းဆံုးပဲ။ သေဘၤာေပၚ မွာ ပါသြားတဲ့သစ္လံုးေတြက အစီ အစဥ္မက်ဘူး။ စနစ္မက်ဘူး။ ဝ႐ုန္းသုန္းကားတင္သြားၾကတယ္။ ပင္လယ္ေရာက္သြားမွ ဒီသစ္ သေဘၤာေတြ ဘာမွမျဖစ္ေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းရမွာပဲ’’ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ ကမ္းအာဏာပိုင္မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ သစ္တင္သေဘၤာ အမ်ားအျပားဆုိက္ကပ္ခဲ့သျဖင့္ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈလည္း ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္
posted from Bloggeroid
No comments:
Post a Comment