Thursday, December 25, 2014

မႏၱေလးတုိင္းေဒသႀကီးတြင္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီွ ဆီတင္ဆီခ်ဆိပ္ကမ္းႀကီးတစ္ခု
ဧရာ၀တီျမစ္တစ္ေနရာတြင္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိ

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္တင္သြင္းမႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာရာ တိုင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ျပည္နယ္ မ်ားတြင္ စက္ယႏၱရာမ်ား၊ ယာဥ္မ်ား မ်ားျပားလာ၍ အဆိုပါ ယာဥ္မ်ား လည္ပတ္အသံုးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ စက္သံုးဆီသံုးစဲြမႈ ပမာဏျမင့္တက္လာရာ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္တင္းရန္ ဆီေဘာင္ဆာကားမ်ားျဖင့္သာမက ေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ သယ္ယူမႈမ်ားရွိေနျခင္းေၾကာင့္ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္မ်ား မျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးရွိ ဧရာ၀တီျမစ္တစ္ေနရာတြင္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွီ ဆီတင္ဆီခ်ဆိပ္ကမ္းႀကီးတစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕ လွ်ပ္စစ္ ႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွီ ဆီတင္ဆီခ်ဆိပ္ကမ္းႀကီးကို ဧရာ၀တီျမစ္ ႏွင့္ ဒု႒၀တီျမစ္ဆံုရာ မႏၱေလးဘက္ကမ္းတြင္ တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားၿပီး အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြက္ ေျမဧက(၅၀)ေက်ာ္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
(၂၀၁၄)ခုႏွစ္အတြင္း ကုန္းလမ္းမွ စက္သံုးဆီ သယ္ယူမ်ားရွိေနေသာ္လည္း ေရလမ္းမွ သယ္ယူမႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာသျဖင့္ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္မ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ ႏွင့္ မလိုလားအပ္ေသာ အႏၱရာယ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ အဆိုပါ စီမံကိန္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိၿပီး ယခုအခါ ဧရာ၀တီျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ ေရက်ခ်ိန္ျဖစ္၍ ဆီသယ္ယာဥ္မ်ားသည္ ႀကံဳရာ လြယ္ကူစြာ က်ႏိုင္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ကမ္းကပ္၍ ဆီခ်ေနျခင္းမ်ားရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေစေရး စိစစ္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ႏွင့္ အဆိုပါ စီမံကိန္းကို အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္။
မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း စက္သံုးဆီသံုးစြဲမႈ ပမာဏသည္ ႏွစ္စဥ္ ျမင့္တက္လ်က္ရွိၿပီး ျပည္တြင္းထြက္ စက္သံုးဆီမ်ားမွ အရည္အေသြးျပည့္မွီျခင္းမရွိသျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားမွ တင္သြင္း၍ အသံုးျပဳေနရမႈမ်ားျပားလာျခင္းျဖစ္ၿပီး မႏၱေလးအေျခစိုက္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ စက္သံုးဆီတင္သြင္းသည့္ ကုမၼဏီ(၃၅)ခုခန္႕ရွိၿပီး အဆိုပါ ကုမၼဏီအမ်ားစုမွ ဆီသယ္ေဆာင္မႈကို ေရလမ္းကို အသံုးျပဳ၍ စက္သံုးဆီ တင္သြင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။
‘‘ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း စက္သံုးဆီလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္တင္းႏုိင္ရန္ ပုဂၢလိကကုမၼဏီေတြကို ေရာင္းခ်ခြင့္ေပးလိုက္တာ လိုအပ္ခ်က္အရ မႏၱေလးတိုင္းအတြင္း စက္သံုးဆီအေရာင္းဆိုင္ေတြလဲ ပိုမ်ားလာတယ္၊ စက္သံုးဆီ သယ္မႈမ်ားကို ေရလမ္းမွ ဧရာ၀တီျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ သယ္တာမ်ားတယ္၊ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ဆီတင္ဆီခ် ဆိပ္ကမ္း သီးသန္႕မရွိေတာ့ ႀကံဳသလို သယ္ယူသိုေလွာင္ေနတာမ်ားတယ္၊ အဲလို လုပ္ေတာ့ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွီ ဆီတင္ဆီခ်ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္ ’’ ဟု မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး စက္သံုးဆီလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ သီလ၀ါဆီတင္ဆီက်ဆိပ္ကမ္း တစ္ခုသာ အဓိက အားထား၍ ျပည္တြင္း လိုအပ္လ်က္ရွိသည္ စက္သံုးဆီမ်ားကို ျပည္ပမွ လိုအပ္သလို မွာယူႏိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွီ ဆီတင္ဆီခ်ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားရာ အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းကို အမ်ားပိုင္ကုမၼဏီအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားသည္။
‘‘ ဆီတင္သြင္းမႈ စရိတ္ ႏွင့္ ျပည္တြင္း သယ္ယူမႈ စရိတ္မ်ားေၾကာင့္ လက္ရွိ စက္သံုးဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းျခင္းမရွိတာပါ ’’ ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕ရွိ စက္သံုးဆီလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ဧရာ၀တီျမစ္ ႏွင့္ ဒု႒၀တီျမစ္ဆံုရာ မႏၱေလးဘက္ကမ္းေနရာတစ္ခုတြင္ အဆိုပါ ဆီတင္ဆီခ်ဆိပ္ကမ္းၿပီးစီးပါက အထက္ျမန္မာျပည္အတြက္ စက္သံုးဆီ အတင္အခ်ျပဳလုပ္ရာတြင္ မၾကာခဏျဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည္ မလိုလားအပ္သည့္ အႏၱရာယ္မ်ားမွ ကင္းေ၀မည္ျဖစ္ၿပီး စက္သံုးဆီမ်ား သံုးစြဲမႈ အဆင္ေျပလြယ္ကူေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္)

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment