
ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) - ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြ ျပဳျပင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ....
by Aung HtetMoeMaKa Burmese NewsToday, 5:23 PMေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) - ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြ ျပဳျပင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ....(မုိးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၃၁၊ ၂၀၁၄photo source : nikonrumors.comတေလာက စာေစာင္တခုမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားကုမၼဏီတခုနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ေရွးမူ၊ ေရွး လက္ရာမပ်က္ျပဳျပင္ထိန္သိမ္းမယ္လို႔ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြကိုျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းတာဟာ မဂၤလာတပါးပါ။ ဝမ္းသာစရာကိစၥပါ။ ဒါေပမယ့္ သိပ္လည္းမဝမ္းသားရဲဘူး။(၁)လြန္ခဲ့တဲ့တလေလာက္က ေမေမရဲ႕အမ်ဳိးေတြမႏၲေလးကို ဘုရားဖူးလာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ ေမေမကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ရံုးပိတ္တဲ့ေန႔နဲ႔တိုက္ေနေတာ့ ဧည့္သည္ေတြကို ဘုရားဖူးလိုက္ပို႔ခိုင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ကြၽန္ေတာ္လည္း ဧည့္သည္ေတြကို မႏၲေလးရဲ႕အထင္ကရေနရာေတြကိုလိုက္ပို႔ေပးၿပီး တခုျခင္းစီရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္္ေပၚလာပံုကိုရွင္းျပလာခဲ့တယ္။ ဒါမွလည္း ဘုရားလည္ မျဖစ္မွာေပါ့။ တေနကုန္ပါပဲ။ ညေနပိုင္းမွာေတာ့ ေတာင္သမန္မွာ အပန္းေျဖရင္း ငါးေၾကာ္၊ ပုဇြန္ေၾကာ္စားမယ္ဆုိၿပီး ဧည့္သည္ေတြကိုေခၚလာခဲ့တယ္။ ဦးပိန္တံတားေပၚလမ္းေလွ်ာက္ရင္းတံတားရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းကို ရွင္းျပရေတာ့တယ္။(၂)တံတားေဆာက္လုပ္ေသာႏွစ္က ၁၂၁၁ ခုႏွစ္ "အင္းကေအာ္အာ" ေဆာက္လုပ္ခါလို႔ မွတ္သားထားတယ္။ တံတားေဆာက္လုပ္ၿပီးသည့္ ႏွစ္ ၁၂၁၃ ခုႏွစ္ "အင္းကေအာ္ညီး"ေဆာက္လုပ္ၿပီးလို႔ မွတ္သားထားၾကတယ္။ တံတားကိုေဆာက္လုပ္ရာ အခ်ိန္ ၂ ႏွစ္မွ်ၾကာခဲ့တယ္။ ယခုဆုိလွ်င္ ဦးပိန္တံတားႀကီးသက္တမ္းမွာ ၁၆၅ ႏွစ္ရွိေလၿပီျဖစ္သည္။ တံတားရဲ႕အရွည္မွာ ၃၉၇၆ ေပရွည္လ်ားသည္။ ျမန္မာ့ေဆာက္လုပ္ေရးအတတ္ပညာရွင္မ်ားက ေျခလွမ္းျဖင့္တိုင္းတာ၍ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာမႈကြၽန္းတံတားႀကီးျဖစ္သည္။ ကမာၻမွာ အရွည္ဆံုး ကြၽန္းတံတားလည္းျဖစ္သည္။ ဦးပိန္တံတားက အမရပူရ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္၏ အမွတ္သေကၤတ၊ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားမ်ားေန႔စဥ္လာေရာက္ၾကည့္႐ႈအပန္းေျဖတဲ့ေနရာ စသည္ျဖင့္ ရွင္းျပလာခဲ့တာေပါ့။(၃)အခု ဦးပိန္တံတားကေတာ့ အရင္တုန္းကလိုမဟုတ္ေတာ့ေပ။ အရင္းတုန္းက တိုင္လံုးေတြ မညီမညာ အတုိအရွည္နဲ႔ အေဝးကေနလွမ္း ၾကည့္လိုက္ရင္ အလြန္ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ ဦးပိန္တံတား။ အခုေတာ့ တာဝန္ရွိလူႀကီးေတြက မညီမညာရွိေနတဲ့တိုင္ေတြကို အတိုရွည္ညီေအာင္ဆိုၿပီး ျဖတ္ျပစ္တယ္။ ဒါကလည္း လွေစခ်င္လို႔ပါ ေရွးမူမပ်က္ေသးပါဘူးလို႔ စိတ္ထဲမွာေျဖသိမ့္ထားတယ္။ ေနာက္တခါၾကေတာ့ အဲဒီ တာဝန္ရွိတဲ့လူႀကီးေတြကပဲ တံတားက မေကာင္းေတာ့တဲ့တိုင္လံုးေတြအစား ကြန္ကရစ္တိုင္နဲ႔လည္းထားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကြၽန္သစ္ေတြ အဲေလာက္ရွားကုန္ၿပီလား။ ျမန္မာမႈ ကြၽန္းတံတားႀကီးကေန ကြြန္ကရစ္တိုင္တံတားျဖစ္ေတာ့မယ္။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားမေျပာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးဆို....သက္ျပင္းတခ်က္ခ်ၿပီးျပန္ခဲ့တယ္။အခုလည္းစာေစာင္ထဲမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕က ေရွးေဟာငး္ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြကို ေရွးမူ၊ ေရွးလက္ရာ မပ်က္ျပဳျပင္မယ္ဆုိေတာ့ေလ....ထိုနည္း၎ .....ထိုနည္း၎ပဲလား ...ဒါမွမဟုတ္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕အသည္းႏွလံုးေတြကို ဆြဲျဖဳတ္အံုးမလားေတာ့ မသိေပ။ေလးစားလ်ွက္ေနဝန္းနီ{မႏၲေလး}CommentsVisit website
posted from Bloggeroid
No comments:
Post a Comment