ထုတ္ေ၀မႈတစ္ႏွစ္ျပည့္ ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ား၏ အနာဂတ္
by htikeaung
Eleven Daily NewsToday, 02:48
Written by:
ဇင္ဘိုလြင္၊ ေက်ာ္ဇင္၀င္း
ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္မ်ားျဖန္႔ခ်ိသည့္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားစုေ၀းရာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၄၆ လမ္းရွိ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ျဖန္႔ခ်ိရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရစဥ္
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္အတြင္း ပထမဆံုးအေနျဖင့္ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ကို အစိုးရက ခြင့္ျပဳလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ထုတ္ေ၀ခြင့္ရရွိခဲ့ေသာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ၁၆ ေစာင္အနက္ ေလးေစာင္မွာ ဧၿပီ ၁ ရက္တြင္ ထြက္ရွိခဲ့သည္။
အေစာဆံုး ထြက္ရွိလာသည့္ ပုဂၢလိက သတင္းစာေလးေစာင္မွာ The Voice၊ ေရႊႏိုင္ငံသစ္၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔စဥ္ႏွင့္ စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုေလးေစာင္အနက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔စဥ္ သတင္းစာသည္ အစိုးရသတင္းစာမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းအတိုင္း ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီက ထုတ္ေ၀သည့္သတင္းစာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
က်န္သံုးေစာင္အနက္ ေရႊႏိုင္ငံသစ္ သတင္းစာမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္ ၁၂ ရက္တြင္ ရပ္နားသြားခဲ့သည္။
“ေလွၿပိဳင္ပြဲ တစ္ခုလိုေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တက္က်ဳိးသြားပါၿပီ” ဟု ေရႊႏိုင္ငံသစ္သတင္းစာ ရပ္နားခ်ိန္တြင္ ထိုသတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးဖိုးေသာၾကာ (ေခတ္/မိုး) က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီမတိုင္ခင္အခ်ိန္က ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ရရွိေသာ ၁၆ ေစာင္အနက္ ခုနစ္ေစာင္သာ လက္ရွိေစ်းကြက္အတြင္း ရွိေနၿပီး က်န္ရွိသည္မ်ားမွာ ယာယီရပ္နားျခင္း၊ ထုတ္ေ၀မႈ မျပဳေတာ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ၃၁ ေစာင္ကို ထုတ္ေ၀ခြင့္ ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ၁၅ ေစာင္ခန္႔သာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ၾကၿပီး လက္ရွိေစ်းကြက္အတြင္း ထုတ္ေ၀ေနသည့္ ပုဂၢလိကသတင္းစာမွာ ၁၀ ေစာင္ခန္႔သာ ရွိေနပါသည္။
လက္ရွိထုတ္ေ၀ေနေသာ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားမွာလည္း ဆက္လက္ထုတ္ေ၀ရန္ ဘ႑ာေရး အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသူမ်ား ရွိေနသည္။
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အခက္အခဲအျပင္ ေစ်းကြက္ေ၀စုႏွင့္ ေၾကာ္ျငာရရွိမႈ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ထုတ္ေ၀မႈ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေျမာက္သြားၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားမွာ ဆက္လက္႐ုန္းကန္ရမည့္ အေျခအေန ရွိေနပါသည္။
“ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ ဆက္ရပ္တည္ဖုိ႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္လည္း အခက္အခဲ ျဖစ္ေနၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ The Voice ဆုိရင္ စကတည္းက ကုိယ့္ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ ရပ္တည္လာခဲ့တာ။ ကုိယ့္ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ ေရွ႕ေလွ်ာက္ရပ္တည္ဖုိ႔က ခက္ခဲလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေစာင္ေရေရာ တျခား၀င္ေငြေရာ က်လာတယ္ေလ။ က်လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း ျပန္ဆန္းစစ္တယ္။ အရည္အေသြး က်လုိ႔လား။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အရည္အေသြးပုိင္းဆုိင္ရာမွာ တက္ႏုိင္သေလာက္ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ေနတယ္။ သတင္းစာပညာ အေနနဲ႔ေရာ အျခားအုိင္ဒီယာ အေနနဲ႔ေရာ တုိင္းျပည္မွာသြားေနတဲ့ Professional မီဒီယာတစ္ခု အေနနဲ႔ေရာ တက္ႏုိင္သေလာက္ ကုိယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္းရွိသေရြ႕ လုပ္ေနတယ္” ဟု The Voice Daily ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ေျပာၾကားသည္။
“အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ အ႐ံႈးနည္းေအာင္လို႔ေတာ့ တစ္ႏွစ္မွာေတာ့ တြန္းလုပ္ခဲ့တာေပါ့။ တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အ႐ံႈးေတာ့ နည္းသြားၿပီေပါ့။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ထပ္အနည္းဆံုး ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ ႐ုန္းကန္ရမယ့္ သေဘာရွိတယ္” ဟု စံေတာ္ခ်ိန္ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးရဲေက်ာ္ေခါင္က ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ား ထြက္ရွိေနေသာ္လည္း အပတ္စဥ္ထုတ္ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားကို ဖတ္႐ႈေနသူမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ေစ်းကြက္အေနျဖင့္ ၾကည့္ပါက ေစ်းကြက္က်ပ္ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း စာေရးဆရာ ေဒါက္တာေဖျမင့္က သံုးသပ္သည္။
ခ႐ိုနီေတြ ၀င္လာတဲ့ အပိုင္းမွာေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ တစ္ဖက္မွာက သူတို႔မွာ ေငြပိုေငြလွ်ံေတြက အရမ္းကို မ်ားေနတယ္။ ဘယ္လို သံုးရမွန္းကို မသိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အစိုးရဘက္ကို ၀င္ပူးတဲ့သေဘာေတြ ပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အစိုးရဘက္ေတာ္သားေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့ . . . . .
“အဓိကအားျဖင့္ သတင္းစာေစာင္ေတြသည္ ရပ္တည္ရတာက ေၾကာ္ျငာေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္အားကုိးၿပီး ရပ္တည္ရတာေပါ့။ ေၾကာ္ျငာသမားက စာနယ္ဇင္းေတြ ရပ္တည္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ ေၾကာ္ျငာပုိင္း အားမေကာင္းဘူး။ အားကုိးေလာက္တဲ့ အေနအထား မရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ သတင္းစာေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္နားလည္တာေရာ၊ ၾကားဖူးတာေရာ၊ သတင္းစာေတြ၏ ၀င္ေငြရာခုိင္ႏႈန္း အမ်ားစုသည္ ဒီေၾကာ္ျငာကေန ရဖုိ႔လုိတာေပါ့။ အဲဒီ အေနအထားက အဓိကလုိ႔ ထင္တယ္။ ေၾကာ္ျငာကုိ ေန႔စဥ္ထုတ္ေတြက အပတ္စဥ္ထုတ္ေတြနဲ႔ မွ်ၿပီးယူေနရတယ္။ အစုိးရသတင္းစာနဲ႔ ေၾကာ္ျငာပုိင္းမွာ ၿပိဳင္ေနရတယ္” ဟု ေဒါက္တာေဖျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
ထို႔အတူ အစိုးရက ၎တို႔၏ သတင္းစာေစ်းႏႈန္းကို တိုးျမႇင့္ျခင္းမျပဳဘဲ ျဖန္႔ခ်ိေရးေစ်းကြက္ အားသာခ်က္မ်ား အပါအ၀င္ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားကိုပါ ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေနသည္။
“အစုိးရဘက္က ထုတ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ရတာက တစ္ဖက္ေပါ့။ သူတို႔က ၅၀၊ ၁၀၀ နဲ႔ လက္ေပြ႕ေရာင္းေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၂၀၀၊ ၂၅၀ နဲ႔ ေရာင္းေနရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေစ်းႏႈန္းအရလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရတယ္။ အရည္အေသြးအရလည္း ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ၂၀၁၅ ေရာက္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအရ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြရဲ႕ အခန္းက႑က ပိုၿပီးေတာ့ ျမင့္လာမယ္လို႔ ယူဆတယ္” ဟု ဦးရဲေက်ာ္ေခါင္က သံုးသပ္သည္။
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုက စစထြက္ခ်င္း သတင္းစာတစ္ေစာင္ကုိ အနိမ့္ဆုံးေစ်း ၂၀၀ နဲ႔ ေရာင္းၾကရတယ္။ အစုိးရထုတ္ သတင္းစာက သူတုိ႔ထုတ္ေစ်းက ၅၀၊ အျပင္မွာ ၁၀၀ ေပါ့။ ပုဂၢလိကကေတာ့ ၁၀၀ နဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုိမွ မေရာင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ ၂၀၀ ကုိ အနိမ့္ဆုံး ခ်ေရာင္းရတယ္။ အဲဒီလို အနိမ့္ဆုံးခ်ၿပီး ေရာင္းရတဲ့အခါမွာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀သူေတြ အေနနဲ႔က သူတုိ႔ရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ သတင္းစာတစ္ေစာင္က ျပန္လည္ရရွိတဲ့ ၀င္ေငြနဲ႔ အခ်ဳိးမကုိက္ညီဘူး။ သူကအျပင္မွာ ၂၀၀ ရတယ္။ အဲဒီမွာ ပုဂၢလိက သတင္းစာတစ္ေစာင္ရဲ႕ အစစ္အမွန္ ကုန္က်စရိတ္က ၃၀၀၊ ၃၅၀ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ၄၀၀ လည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ အဲဒီလုိျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမွာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀ေနသူ တစ္ဦးက သတင္းစာတစ္ေစာင္ က်လုိ႔ရွိရင္ ပုဂၢလိက သတင္းစာမွာ ဆက္လက္ၿပီး အ႐ႈံးေတြနဲ႔ ထုတ္ရမယ့္သေဘာ ရွိတယ္။ ေရာင္းေကာင္းတဲ့ သတင္းစာလည္းပဲ သူက ၂၀၀ ထက္ ပုိမေရာင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႐ႈံးေနတာေပါ့။ အစုိးရသတင္းစာက ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ စက္ပစၥည္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ယႏၲရားေတြ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္ေတြ အသုံးျပဳရတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစုိးရသတင္းစာက ျပႆနာ မရွိဘူး” ဟု ဦးခ်စ္၀င္းေမာင္က ဆိုသည္။
သတင္းစာမ်ားသည္ သတင္းစာေရာင္းရေငြ၊ ေၾကာ္ျငာေငြျဖင့္သာ အဓိက ရပ္တည္ေနရၿပီး ထို၀င္ေငြႏွစ္ရပ္လံုး အားေကာင္းျခင္းမရွိသည့္ အခ်ိန္တြင္ ရပ္တည္ရန္ ခက္ခဲလာျခင္းျဖစ္သည္။
“သတင္းစာက အဓိက၀င္ေငြႏွစ္ခုနဲ႔ ရပ္တည္တာကိုး။ တစ္ခုက သတင္းစာေတြကို ေရာင္းလို႔ရတဲ့ေငြ၊ ေနာက္တစ္ခုက ေၾကာ္ျငာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက သတင္းစာေတြက သတင္းစာ ေရာင္းရေငြအေပၚမွာ မွီခိုရပ္တည္လို႔ မရဘူး။ ေၾကာ္ျငာကို အားထားရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေၾကာ္ျငာကလည္း အစိုးရသတင္းစာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သင့္သေလာက္ ျဖစ္မလာေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြရဲ႕ ေရရွည္ကို စိုးရိမ္မိပါတယ္” ဟု ႐ိုက္တာသတင္းဌာန၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ သတင္းေထာက္ ဦးေအာင္လွထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ နံနက္အေစာပိုင္း၌ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား ေရာင္းခ်ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ ျဖန္႔ခ်ိေရးလုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုကို ေတြ႔ရစဥ္
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ေရရွည္ရပ္တည္ဖုိ႔ ခက္ခဲလာတာ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေရွ႕ဆက္သြားဖုိ႔ဆုိရင္ အခု၀င္ထားတဲ့၀င္ေငြနဲ႔ ေရွ႕ဆက္သြားလုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ရွယ္ယာေခၚဖုိ႔က်ေတာ့လည္း ဒီတုိင္းျပည္မွာလည္း အက်ဳိးအျမတ္ ခ်က္ခ်င္းရဖို႔ ကံေသကံမ ေျပာလို႔မရတဲ့လုပ္ငန္း ျဖစ္ေနတာကုိး။ အဲဒီေတာ့ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံသူက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖုိ႔ မလြယ္ဘူးေလ။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေျခရွိတဲ့ သူေတြက လူအမ်ားႀကီး မရွိဘူးေလ။ အမ်ားႀကီး မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဘယ္သူနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမလဲ။ ဒါလည္း ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရခက္တယ္။ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မီဒီယာရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္။တစ္ေလွ်ာက္လုံး တည္ေဆာက္လာတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ။ အဲဒါေတြနဲ႔ စဥ္းစားရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ပုိင္၀င္တဲ့၀င္ေငြနဲ႔ ရပ္တည္ဖုိ႔ဆုိတာလည္း ေတာ္ေတာ္ကုိ မလြယ္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္ေနတယ္” ဟု ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ေျပာၾကားသည္။
ထို႔အတူ ဘ႑ာေရးအရ ရပ္တည္ရန္ခက္ခဲၿပီး ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရေသာ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ား ေနရာတြင္ ၀င္ေရာက္အစားထိုး ေနရာယူရန္ အာဏာရွင္ လိုလားသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနသည့္ ခ႐ိုနီလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ျပင္ဆင္ထားၾကသည္။ ယခုလအတြင္းမွာ ရပ္နားသြားခဲ့ေသာ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ သတင္းစာကို အမည္ေျပာင္းလဲၿပီး ဒီမိုကေရစီတူေဒးအမည္ျဖင့္ သတင္းစာတစ္ေစာင္ ထြက္ရွိလာခဲ့သည္။ ထိုသတင္းစာ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ေရႊသံလြင္ကုမၸဏီက ေငြေၾကးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
ေရာင္းေစ်း က်ပ္ ၁၀၀ ျဖင့္ အစိုးရသတင္းစာမ်ားနည္းတူ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္ အဆိုပါသတင္းစာကို တစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၆၀ အ႐ံႈးခဲ့ၿပီး ထုတ္ေ၀လ်က္ရွိေနကာ က်ပ္သိန္းတစ္ေသာင္းေက်ာ္ အ႐ံႈးခံႏိုင္ရန္အတြက္ ျပင္ဆင္ထားေၾကာင္း ျပင္ပတြင္ သတင္းထြက္ေပၚေနသည္။ သို႔ေသာ္ သီးျခားအတည္ျပဳ ခ်က္ မရရွိေသးပါ။
ပံုမွန္အားျဖင့္ စာမ်က္ႏွာ ၃၆ မ်က္ႏွာရွိေသာ သတင္းစာတစ္ေစာင္သည္ က်ပ္ ၂၀၀ မွ ၂၅၀ အၾကား အရင္းရွိေနပါသည္။
“ခ႐ိုနီေတြ ၀င္လာတဲ့ အပိုင္းမွာေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ တစ္ဖက္မွာက သူတို႔မွာ ေငြပိုေငြလွ်ံေတြက အရမ္းကို မ်ားေနတယ္။ ဘယ္လို သံုးရမွန္းကို မသိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အစိုးရဘက္ကို ၀င္ပူးတဲ့သေဘာေတြ ပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အစိုးရဘက္ေတာ္သားေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ တစ္ဖက္က စီးပြားေရးအရ အလွ်ံပယ္ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ တစ္ဖက္က နာမည္လည္းရေအာင္ အစိုးရကို ၀င္ပူးတဲ့သေဘာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြက ညီညီညာညာနဲ႔ လက္တြဲၿပီး ရပ္တည္ေနဖို႔ေတာ့ လုိတယ္။ သူတို႔က ထိုးေဖာက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ခြဲမယ့္သေဘာမ်ဳိးေလးေတြ ျမင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထဲက လူေတြက ဒါေတြကိုျမင္ၿပီးေတာ့ မားမားမတ္မတ္နဲ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္ လက္တြဲဖို႔ေတာ့ လိုတယ္” ဟု စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးရဲျမင့္ေဖက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
“အနာဂတ္ကို ကြၽန္ေတာ္စိုးရိမ္တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ တကယ္ရင္ထဲက စိုးရိမ္တာ။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကို ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းျမင္လာပါၿပီ။ ပုဂၢလိက သတင္းစာက သိပ္အားရွိဖို႔ လုိတယ္။ အားရွိေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ အစိုးရကလည္း ထုတ္ခ်င္လည္းထုတ္ေပါ့။ ျပည္သူ႕ဘ႑ာပဲေလ။ ျပည္သူေတြက ဘယ္ေလာက္အက်ဳိးျပဳလဲ ဆုိတာေတာ့ သူတို႔ေျပာခ်င္တိုင္း ေျပာလုိ႔မရဘူးေလ။ ျပည္သူေတြ အသိဆံုးေပါ့။ ဖတ္တဲ့သူေတြ အသိဆံုးပဲ။ အဲဒီေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြ ရွင္သန္ဖို႔အတြက္ အားလံုး၀ိုင္း၀န္းဖို႔ လိုတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္စုိးရိမ္တယ္” ဟု ဦးေအာင္လွထြန္းက ဆိုသည္။
The Voice Daily ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက လက္ရွိအခ်ိန္သည္ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ား အက်ပ္အတည္းကာလသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီး အနာဂတ္ အေသအခ်ာ မေျပာႏိုင္ေသးေၾကာင္း သံုးသပ္ခဲ့သည္။
Politic
Show commentsOpen link

by htikeaung
Eleven Daily NewsToday, 02:48
Written by:
ဇင္ဘိုလြင္၊ ေက်ာ္ဇင္၀င္း
ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္မ်ားျဖန္႔ခ်ိသည့္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားစုေ၀းရာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၄၆ လမ္းရွိ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ျဖန္႔ခ်ိရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရစဥ္
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္အတြင္း ပထမဆံုးအေနျဖင့္ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ကို အစိုးရက ခြင့္ျပဳလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ထုတ္ေ၀ခြင့္ရရွိခဲ့ေသာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ၁၆ ေစာင္အနက္ ေလးေစာင္မွာ ဧၿပီ ၁ ရက္တြင္ ထြက္ရွိခဲ့သည္။
အေစာဆံုး ထြက္ရွိလာသည့္ ပုဂၢလိက သတင္းစာေလးေစာင္မွာ The Voice၊ ေရႊႏိုင္ငံသစ္၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔စဥ္ႏွင့္ စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုေလးေစာင္အနက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔စဥ္ သတင္းစာသည္ အစိုးရသတင္းစာမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းအတိုင္း ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီက ထုတ္ေ၀သည့္သတင္းစာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
က်န္သံုးေစာင္အနက္ ေရႊႏိုင္ငံသစ္ သတင္းစာမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္ ၁၂ ရက္တြင္ ရပ္နားသြားခဲ့သည္။
“ေလွၿပိဳင္ပြဲ တစ္ခုလိုေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တက္က်ဳိးသြားပါၿပီ” ဟု ေရႊႏိုင္ငံသစ္သတင္းစာ ရပ္နားခ်ိန္တြင္ ထိုသတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးဖိုးေသာၾကာ (ေခတ္/မိုး) က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီမတိုင္ခင္အခ်ိန္က ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ရရွိေသာ ၁၆ ေစာင္အနက္ ခုနစ္ေစာင္သာ လက္ရွိေစ်းကြက္အတြင္း ရွိေနၿပီး က်န္ရွိသည္မ်ားမွာ ယာယီရပ္နားျခင္း၊ ထုတ္ေ၀မႈ မျပဳေတာ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ၃၁ ေစာင္ကို ထုတ္ေ၀ခြင့္ ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ၁၅ ေစာင္ခန္႔သာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ၾကၿပီး လက္ရွိေစ်းကြက္အတြင္း ထုတ္ေ၀ေနသည့္ ပုဂၢလိကသတင္းစာမွာ ၁၀ ေစာင္ခန္႔သာ ရွိေနပါသည္။
လက္ရွိထုတ္ေ၀ေနေသာ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားမွာလည္း ဆက္လက္ထုတ္ေ၀ရန္ ဘ႑ာေရး အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသူမ်ား ရွိေနသည္။
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အခက္အခဲအျပင္ ေစ်းကြက္ေ၀စုႏွင့္ ေၾကာ္ျငာရရွိမႈ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ထုတ္ေ၀မႈ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေျမာက္သြားၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားမွာ ဆက္လက္႐ုန္းကန္ရမည့္ အေျခအေန ရွိေနပါသည္။
“ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ ဆက္ရပ္တည္ဖုိ႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္လည္း အခက္အခဲ ျဖစ္ေနၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ The Voice ဆုိရင္ စကတည္းက ကုိယ့္ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ ရပ္တည္လာခဲ့တာ။ ကုိယ့္ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ ေရွ႕ေလွ်ာက္ရပ္တည္ဖုိ႔က ခက္ခဲလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေစာင္ေရေရာ တျခား၀င္ေငြေရာ က်လာတယ္ေလ။ က်လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း ျပန္ဆန္းစစ္တယ္။ အရည္အေသြး က်လုိ႔လား။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အရည္အေသြးပုိင္းဆုိင္ရာမွာ တက္ႏုိင္သေလာက္ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ေနတယ္။ သတင္းစာပညာ အေနနဲ႔ေရာ အျခားအုိင္ဒီယာ အေနနဲ႔ေရာ တုိင္းျပည္မွာသြားေနတဲ့ Professional မီဒီယာတစ္ခု အေနနဲ႔ေရာ တက္ႏုိင္သေလာက္ ကုိယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္းရွိသေရြ႕ လုပ္ေနတယ္” ဟု The Voice Daily ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ေျပာၾကားသည္။
“အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ အ႐ံႈးနည္းေအာင္လို႔ေတာ့ တစ္ႏွစ္မွာေတာ့ တြန္းလုပ္ခဲ့တာေပါ့။ တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အ႐ံႈးေတာ့ နည္းသြားၿပီေပါ့။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ထပ္အနည္းဆံုး ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ ႐ုန္းကန္ရမယ့္ သေဘာရွိတယ္” ဟု စံေတာ္ခ်ိန္ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးရဲေက်ာ္ေခါင္က ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ား ထြက္ရွိေနေသာ္လည္း အပတ္စဥ္ထုတ္ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားကို ဖတ္႐ႈေနသူမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ေစ်းကြက္အေနျဖင့္ ၾကည့္ပါက ေစ်းကြက္က်ပ္ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း စာေရးဆရာ ေဒါက္တာေဖျမင့္က သံုးသပ္သည္။
ခ႐ိုနီေတြ ၀င္လာတဲ့ အပိုင္းမွာေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ တစ္ဖက္မွာက သူတို႔မွာ ေငြပိုေငြလွ်ံေတြက အရမ္းကို မ်ားေနတယ္။ ဘယ္လို သံုးရမွန္းကို မသိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အစိုးရဘက္ကို ၀င္ပူးတဲ့သေဘာေတြ ပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အစိုးရဘက္ေတာ္သားေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့ . . . . .
“အဓိကအားျဖင့္ သတင္းစာေစာင္ေတြသည္ ရပ္တည္ရတာက ေၾကာ္ျငာေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္အားကုိးၿပီး ရပ္တည္ရတာေပါ့။ ေၾကာ္ျငာသမားက စာနယ္ဇင္းေတြ ရပ္တည္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ ေၾကာ္ျငာပုိင္း အားမေကာင္းဘူး။ အားကုိးေလာက္တဲ့ အေနအထား မရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ သတင္းစာေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္နားလည္တာေရာ၊ ၾကားဖူးတာေရာ၊ သတင္းစာေတြ၏ ၀င္ေငြရာခုိင္ႏႈန္း အမ်ားစုသည္ ဒီေၾကာ္ျငာကေန ရဖုိ႔လုိတာေပါ့။ အဲဒီ အေနအထားက အဓိကလုိ႔ ထင္တယ္။ ေၾကာ္ျငာကုိ ေန႔စဥ္ထုတ္ေတြက အပတ္စဥ္ထုတ္ေတြနဲ႔ မွ်ၿပီးယူေနရတယ္။ အစုိးရသတင္းစာနဲ႔ ေၾကာ္ျငာပုိင္းမွာ ၿပိဳင္ေနရတယ္” ဟု ေဒါက္တာေဖျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
ထို႔အတူ အစိုးရက ၎တို႔၏ သတင္းစာေစ်းႏႈန္းကို တိုးျမႇင့္ျခင္းမျပဳဘဲ ျဖန္႔ခ်ိေရးေစ်းကြက္ အားသာခ်က္မ်ား အပါအ၀င္ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားကိုပါ ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေနသည္။
“အစုိးရဘက္က ထုတ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ရတာက တစ္ဖက္ေပါ့။ သူတို႔က ၅၀၊ ၁၀၀ နဲ႔ လက္ေပြ႕ေရာင္းေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၂၀၀၊ ၂၅၀ နဲ႔ ေရာင္းေနရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေစ်းႏႈန္းအရလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရတယ္။ အရည္အေသြးအရလည္း ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ၂၀၁၅ ေရာက္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအရ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြရဲ႕ အခန္းက႑က ပိုၿပီးေတာ့ ျမင့္လာမယ္လို႔ ယူဆတယ္” ဟု ဦးရဲေက်ာ္ေခါင္က သံုးသပ္သည္။
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုက စစထြက္ခ်င္း သတင္းစာတစ္ေစာင္ကုိ အနိမ့္ဆုံးေစ်း ၂၀၀ နဲ႔ ေရာင္းၾကရတယ္။ အစုိးရထုတ္ သတင္းစာက သူတုိ႔ထုတ္ေစ်းက ၅၀၊ အျပင္မွာ ၁၀၀ ေပါ့။ ပုဂၢလိကကေတာ့ ၁၀၀ နဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုိမွ မေရာင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ ၂၀၀ ကုိ အနိမ့္ဆုံး ခ်ေရာင္းရတယ္။ အဲဒီလို အနိမ့္ဆုံးခ်ၿပီး ေရာင္းရတဲ့အခါမွာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀သူေတြ အေနနဲ႔က သူတုိ႔ရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ သတင္းစာတစ္ေစာင္က ျပန္လည္ရရွိတဲ့ ၀င္ေငြနဲ႔ အခ်ဳိးမကုိက္ညီဘူး။ သူကအျပင္မွာ ၂၀၀ ရတယ္။ အဲဒီမွာ ပုဂၢလိက သတင္းစာတစ္ေစာင္ရဲ႕ အစစ္အမွန္ ကုန္က်စရိတ္က ၃၀၀၊ ၃၅၀ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ၄၀၀ လည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ အဲဒီလုိျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမွာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ထုတ္ေ၀ေနသူ တစ္ဦးက သတင္းစာတစ္ေစာင္ က်လုိ႔ရွိရင္ ပုဂၢလိက သတင္းစာမွာ ဆက္လက္ၿပီး အ႐ႈံးေတြနဲ႔ ထုတ္ရမယ့္သေဘာ ရွိတယ္။ ေရာင္းေကာင္းတဲ့ သတင္းစာလည္းပဲ သူက ၂၀၀ ထက္ ပုိမေရာင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႐ႈံးေနတာေပါ့။ အစုိးရသတင္းစာက ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ စက္ပစၥည္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ယႏၲရားေတြ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္ေတြ အသုံးျပဳရတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစုိးရသတင္းစာက ျပႆနာ မရွိဘူး” ဟု ဦးခ်စ္၀င္းေမာင္က ဆိုသည္။
သတင္းစာမ်ားသည္ သတင္းစာေရာင္းရေငြ၊ ေၾကာ္ျငာေငြျဖင့္သာ အဓိက ရပ္တည္ေနရၿပီး ထို၀င္ေငြႏွစ္ရပ္လံုး အားေကာင္းျခင္းမရွိသည့္ အခ်ိန္တြင္ ရပ္တည္ရန္ ခက္ခဲလာျခင္းျဖစ္သည္။
“သတင္းစာက အဓိက၀င္ေငြႏွစ္ခုနဲ႔ ရပ္တည္တာကိုး။ တစ္ခုက သတင္းစာေတြကို ေရာင္းလို႔ရတဲ့ေငြ၊ ေနာက္တစ္ခုက ေၾကာ္ျငာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက သတင္းစာေတြက သတင္းစာ ေရာင္းရေငြအေပၚမွာ မွီခိုရပ္တည္လို႔ မရဘူး။ ေၾကာ္ျငာကို အားထားရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေၾကာ္ျငာကလည္း အစိုးရသတင္းစာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သင့္သေလာက္ ျဖစ္မလာေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြရဲ႕ ေရရွည္ကို စိုးရိမ္မိပါတယ္” ဟု ႐ိုက္တာသတင္းဌာန၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ သတင္းေထာက္ ဦးေအာင္လွထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ နံနက္အေစာပိုင္း၌ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား ေရာင္းခ်ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ ျဖန္႔ခ်ိေရးလုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုကို ေတြ႔ရစဥ္
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ေရရွည္ရပ္တည္ဖုိ႔ ခက္ခဲလာတာ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေရွ႕ဆက္သြားဖုိ႔ဆုိရင္ အခု၀င္ထားတဲ့၀င္ေငြနဲ႔ ေရွ႕ဆက္သြားလုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ရွယ္ယာေခၚဖုိ႔က်ေတာ့လည္း ဒီတုိင္းျပည္မွာလည္း အက်ဳိးအျမတ္ ခ်က္ခ်င္းရဖို႔ ကံေသကံမ ေျပာလို႔မရတဲ့လုပ္ငန္း ျဖစ္ေနတာကုိး။ အဲဒီေတာ့ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံသူက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖုိ႔ မလြယ္ဘူးေလ။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေျခရွိတဲ့ သူေတြက လူအမ်ားႀကီး မရွိဘူးေလ။ အမ်ားႀကီး မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဘယ္သူနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမလဲ။ ဒါလည္း ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရခက္တယ္။ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မီဒီယာရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္။တစ္ေလွ်ာက္လုံး တည္ေဆာက္လာတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ။ အဲဒါေတြနဲ႔ စဥ္းစားရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ပုိင္၀င္တဲ့၀င္ေငြနဲ႔ ရပ္တည္ဖုိ႔ဆုိတာလည္း ေတာ္ေတာ္ကုိ မလြယ္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္ေနတယ္” ဟု ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ေျပာၾကားသည္။
ထို႔အတူ ဘ႑ာေရးအရ ရပ္တည္ရန္ခက္ခဲၿပီး ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရေသာ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ား ေနရာတြင္ ၀င္ေရာက္အစားထိုး ေနရာယူရန္ အာဏာရွင္ လိုလားသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနသည့္ ခ႐ိုနီလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ျပင္ဆင္ထားၾကသည္။ ယခုလအတြင္းမွာ ရပ္နားသြားခဲ့ေသာ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ သတင္းစာကို အမည္ေျပာင္းလဲၿပီး ဒီမိုကေရစီတူေဒးအမည္ျဖင့္ သတင္းစာတစ္ေစာင္ ထြက္ရွိလာခဲ့သည္။ ထိုသတင္းစာ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ေရႊသံလြင္ကုမၸဏီက ေငြေၾကးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
ေရာင္းေစ်း က်ပ္ ၁၀၀ ျဖင့္ အစိုးရသတင္းစာမ်ားနည္းတူ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္ အဆိုပါသတင္းစာကို တစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၆၀ အ႐ံႈးခဲ့ၿပီး ထုတ္ေ၀လ်က္ရွိေနကာ က်ပ္သိန္းတစ္ေသာင္းေက်ာ္ အ႐ံႈးခံႏိုင္ရန္အတြက္ ျပင္ဆင္ထားေၾကာင္း ျပင္ပတြင္ သတင္းထြက္ေပၚေနသည္။ သို႔ေသာ္ သီးျခားအတည္ျပဳ ခ်က္ မရရွိေသးပါ။
ပံုမွန္အားျဖင့္ စာမ်က္ႏွာ ၃၆ မ်က္ႏွာရွိေသာ သတင္းစာတစ္ေစာင္သည္ က်ပ္ ၂၀၀ မွ ၂၅၀ အၾကား အရင္းရွိေနပါသည္။
“ခ႐ိုနီေတြ ၀င္လာတဲ့ အပိုင္းမွာေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ တစ္ဖက္မွာက သူတို႔မွာ ေငြပိုေငြလွ်ံေတြက အရမ္းကို မ်ားေနတယ္။ ဘယ္လို သံုးရမွန္းကို မသိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အစိုးရဘက္ကို ၀င္ပူးတဲ့သေဘာေတြ ပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အစိုးရဘက္ေတာ္သားေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ တစ္ဖက္က စီးပြားေရးအရ အလွ်ံပယ္ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ တစ္ဖက္က နာမည္လည္းရေအာင္ အစိုးရကို ၀င္ပူးတဲ့သေဘာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြက ညီညီညာညာနဲ႔ လက္တြဲၿပီး ရပ္တည္ေနဖို႔ေတာ့ လုိတယ္။ သူတို႔က ထိုးေဖာက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ခြဲမယ့္သေဘာမ်ဳိးေလးေတြ ျမင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထဲက လူေတြက ဒါေတြကိုျမင္ၿပီးေတာ့ မားမားမတ္မတ္နဲ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္ လက္တြဲဖို႔ေတာ့ လိုတယ္” ဟု စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးရဲျမင့္ေဖက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
“အနာဂတ္ကို ကြၽန္ေတာ္စိုးရိမ္တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ တကယ္ရင္ထဲက စိုးရိမ္တာ။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကို ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းျမင္လာပါၿပီ။ ပုဂၢလိက သတင္းစာက သိပ္အားရွိဖို႔ လုိတယ္။ အားရွိေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ အစိုးရကလည္း ထုတ္ခ်င္လည္းထုတ္ေပါ့။ ျပည္သူ႕ဘ႑ာပဲေလ။ ျပည္သူေတြက ဘယ္ေလာက္အက်ဳိးျပဳလဲ ဆုိတာေတာ့ သူတို႔ေျပာခ်င္တိုင္း ေျပာလုိ႔မရဘူးေလ။ ျပည္သူေတြ အသိဆံုးေပါ့။ ဖတ္တဲ့သူေတြ အသိဆံုးပဲ။ အဲဒီေတာ့ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြ ရွင္သန္ဖို႔အတြက္ အားလံုး၀ိုင္း၀န္းဖို႔ လိုတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္စုိးရိမ္တယ္” ဟု ဦးေအာင္လွထြန္းက ဆိုသည္။
The Voice Daily ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက လက္ရွိအခ်ိန္သည္ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ား အက်ပ္အတည္းကာလသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီး အနာဂတ္ အေသအခ်ာ မေျပာႏိုင္ေသးေၾကာင္း သံုးသပ္ခဲ့သည္။
Politic
Show commentsOpen link

posted from Bloggeroid
No comments:
Post a Comment